Historien

FROST begyndte d. 1. juni 2002, da Hans Jørgen Frost etablerede virksomheden med en vision om at lave en ny generation af designprodukter til indretning.

Den nye generation
Målet var, og er, at give inspiration til den komplette indretningsløsning til arkitekter, indretningsarkitekter og private bygherrer, der ønsker noget andet og som vil have en tidsløs og moderne stil.

Vores design er derfor gennemarbejdet og tilstræbt efter, at stilen er gennemgående for alle serierne, i en kompromisløs kvalitet med materiale i rustfrit stål - år efter år. Dette kendetegnes FROST ved.

I dagens foranderlige verden søger mange virksomheder forandring. De sidder fastlåste og søger efter en identitet. FROST leverer et brand og sortiment med en klar filosofi omkring holdbare materialer og designs med et enkelt og bemærkelsesværdigt virke.

Eksterne designere
FROST kommer med innovative produktideer og udfordrer den gængse tankegang indenfor branchen. Vi arbejder med eksterne designere, der formår at udfordre os og som åbner op for nye designs og ideer. Dette har resulteret i mange unikke designudtryk, hvor flere produkter har opnået designpriser såsom Red Dot Design Award, IF Design Award, Good Design m.fl. Designfirmaerne, der samarbejdes med, er Bønnelycke MDD, Busk+Hertzog samt designer Paul Leroy.

Et univers af accessories
Køkken, bad, garderobe og entré er særligt karakteristiske områder, som FROST dækker over, men stadig med designs som er anvendelige i langt flere miljøer. Der er udviklet seks forskellige overflader, som udvises i sortimentet ved et klassisk og stilfyldt udtryk. Designfilosofien er stadig at holde det enkelt, hvilket bemærkes hos den stringente produktlinje, hvor FROST repræsenteres som specialist i sit felt.

Vision
FROST skal være det foretrukne Brand til indretning af hoteller, kontorer og offentlige byggerier samt til private, der ønsker en gennemgående indretningsstil. FROST har en stærk position på det nordiske kernemarked, hvor kunder oplever komfort, værdi og tilfredshed med kvalitetssikrede produkter. Visionen herunder er at gøre dette på et globalt plan, hvor den danske designbaggrund udbredes.

Mission

Enkelthed i hverdagen er, hvad FROST utrætteligt arbejder for at kunne tilbyde. Der udarbejdes og leveres designs med formål om at skabe en komfortabel, stilfuld og luksuriøs fornemmelse, som tillige skal komplementere livstile og give en hverdag med velbehag. 

Brand værdier – Partnere og teams

FROST vil altid være bæredygtig baseret på det langtidsholdbare design og produktkvalitet, der er opbygget omkring et DNA, som sætter nye standarder for indretningen i topklasse. Vi går ikke på kompromis med kvalitet indenfor noget område.

Hos FROST er loyalitet og samarbejde afgørende, som gør at vores kunder kommer fra hele verden for at besøge os. De har respekt for den indsats og ihærdighed, der har skabt virksomheden. Alle har tæt kontakt med de dygtige medarbejdere, som hver dag bidrager med deres bedste til gavn for både FROST og samarbejdspartnerne. Teamet hos FROST er drevet af åbenhed og rummelighed, der sikrer langtidsholdbare relationer med tillid og vækst.

 

 

  The story is being told... 
and you are a part of it.