Vilkår og betingelser

1. GENERELT B2C
Frost.dk administreres og vedligeholdes af:

FROST A/S
Bavne Alle 6E
DK-8370 Hadsten
Tlf.: +45 87 61 00 32
CVR-nr.: 26676274

FROST A/S giver adgang til Frost.dk’s website (herefter kaldet "website").
Du skal læse betingelserne omhyggeligt igennem inden brug af websitet. Ved at bruge dette website accepterer du samtidig vores handelsbetingelser samt brug af cookies.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på websitet.

Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. 

Frost A/S og køb på websitet er underlagt dansk lovgivning. 
 
2. BETALING
Hos FROST A/S kan du betale med følgende betalingskort:

• Dankort 
• Visa/Dankort 
• MasterCard 

Betaler du med kreditkort hæver vi beløbet, når varen afsendes fra vores lager.
 
3. LEVERING
Leveringstiden er 1-3 hverdage efter modtagelse af betaling, så frem varen er på lager. Efter bestilling modtager du en mail med endelig leveringstid.

Alle ordrer leveres til angivet GLS pakkeshop.
Der er fri fragt på ordrer over DKK 999,- ved levering i Danmark. Ordrer under DKK 999,-  pålægges fragt på DKK 55,-
Der er fri fragt på ordrer over DKK 999,- ved levering i Norge. Ordrer under DKK 999,- pålægges fragt på DKK 329,-

For partnere gælder:
Individuelle vilkår og priser i henhold til forhandleraftale.
  
Vi forbeholder os ret til at vælge en anden leveringsmetode, såfremt vi vurderer at den valgte leveringsmetode er uhensigtsmæssig, f.eks. fordi pakken er for stor. Hvis det betyder øgede omkostninger for dig, så kontakter vi dig naturligvis først.
  
OBS! Hvis du vælger, at pakken må stilles på din adresse, forgår det på eget ansvar. Hvis pakken forsvinder fra adressen, efter at denne er stillet korrekt, ydes der ingen erstatning fra vores side.


Levering til tiden
FROST A/S gør alt for at du skal modtage din pakke til tiden. Vi kan dog ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS eller andre transportører. Bliver din pakke meget forsinket (dvs. adskillige dage eller er pakken blevet væk undervejs) vil vi altid sende dig nye varer uden beregning.
 
Vi gør opmærksom på at alle vores leveringstider er hverdage, hvor weekender og helligdage ikke hører under.
 
Hvis du ikke har modtaget din pakke indenfor forventet tid, bedes du sende en e-mail til info@frost.dk eller ringe til os på telefonnummer +45 87 61 00 32.
 
Dellevering af din ordre
Generelt splitter vi ikke ordrer op, medmindre der er lavet en speciel aftale.
Det vil sige, at selvom en del af varerne på ordren er på lager, og en enkelt vare mod forventning ikke er på lager, så sender vi først din bestilling når alle varerne er klar til afsendelse.
 
Bornholm og mindre øer
Dag-til-dag levering kan ikke tilbydes til Bornholm og visse småøer, da forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan tage 2 dage.
 
4. RETURRET
Har du fortrudt et køb og ønsker du at returnere en vare, bedes du forinden sende en e-mail til info@frost.dk eller ringe på telefonnummer +45 87 61 00 32. Vi vender hurtigt tilbage til dig med information om, hvad du skal gøre før du returnerer varen. Dette er vigtigt, da afvigelser kan øge vores ekspeditionstid og der går længere tid, inden du får dine penge retur.
 
30 dages returret
Hos Frost A/S har du 30 dages returret. Returretten regnes fra den dag du modtager dine varer. Hvis du vælger at fortryde et køb, bedes du returnere varen i væsentlig samme stand og mængde som du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.
 
Sådan fortryder du et køb
Hvis du fortryder et køb, kan du sende varen til:

FROST A/S
Bavne Alle 6E
8370 Hadsten
 
Du kan også fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen eller ved at aflevere varen personligt hos os på vores kontor inden for åbningstiden.
 
Fortryder du købet af en vare, skal du selv betale fragtomkostningerne til at sende varen retur til os. Dette gælder også, hvis du nægter modtagelse af varen.
 
Hvad skal du sende med retur?
Når du returnerer en vare til os, bedes du venligst oplyse dit ordrenummer eller fakturanummer samt en kort beskrivelse af hvorfor, du ønsker at returnere. Hvis vi har alle oplysninger, kan vi ekspedere din returvare hurtigere.
 
Ved køb af varer kan originalemballagen udgøre en væsentlig del af varens værdi. Husk derfor altid at sende emballagen med retur. Når varen er modtaget, undersøgt og godkendt på vores lager, refunderes købsprisen til din konto inden for få dage.
 
Det er vigtigt, at varen indpakkes forsvarligt, når du sender den retur til os.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
Tilbagebetaling
I tilfælde af aftalte dekorter eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, vil der ske en hel eller delvis refusion af købesummen afhængig af den indgåede aftale.
 
Vi refunderer altid til den konto tilhørende betalingskortet, som blev anvendt ved købet. Ønsker du, at vi refunderer pengene til et andet kontonummer, bedes du oplyse os registrerings- og kontonummer. Du skal regne med, at der går op til 10 hverdage, inden du modtager dit tilgodehavende. 
 
5. REKLAMATIONSRET
Som kunde hos Frost A/S har du altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Berettiget reklamation
Reklamationen skal være berettiget og reklamationsretten dækker derfor ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
 
Reklamation indenfor rimelig tid
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved den købte vare. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtigt som muligt. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Når vi har modtaget og undersøgt varen vurderer vi, om reklamationen er berettiget. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger. Husk at fragtomkostningerne skal være rimelige.
 
Du skal sende varen til: 
FROST A/S
Bavne Alle 6E
8370 Hadsten

Husk tydeligt at gøre opmærksom på, hvad problemet med varen er. Du skal også huske at oplyse dit ordrenummer eller fakturanummer samt navn og adresse.
Det er vigtigt, at varen indpakkes forsvarligt, når du sender den retur til os. Hvis vi skal refundere dine fragtomkostninger, skal du desuden huske at have en kvittering for afsendelse.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 
Tilbagebetaling
Vi refunderer altid til den konto tilhørende betalingskortet, som blev anvendt ved købet. Ønsker du, at der refunderes til et andet kontonummer, bedes du oplyse os registrerings- og kontonummer.

6. FEJL, MISBRUG OG ANNULLERING AF ORDRER
Frost A/S vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle falske bestillinger politianmeldes.
 
Hos Frost A/S bestræber vi os på, at de informationer, som står på hjemmesiden og på ordrebekræftelsen, altid er korrekte. Der kan dog ske fejl i form af unøjagtigheder, tastefejl eller systemfejl. I de tilfælde beder vi dig som kunde om at have forståelse for, at vi må annullere ordren. 
 
7. PERSONDATAPOLITIK
Hvis du ønsker at købe noget hos os, har vi brug for følgende oplysninger:

• Navn
• Adresse
• Telefonnummer
• E-mail adresse
 
Vi har brug for at registrere disse oplysninger, for at kunne levere varen til dig. Oplysningerne registreres hos Frost A/S og opbevares i fem år, hvorefter de slettes.
 
Indsamling og opbevaring af oplysninger
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
 
Ingen personlige oplysninger, der registreres hos Frost A/S, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Frost A/S.
 
I forbindelse med evt. elektronisk betaling benyttes en sikker, krypteret og PBS-godkendt metode gennem Webshop systemet.
 
Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
 
Indsigelse mod registrering
Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen hos Frost A/S. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og du kan i den forbindelse altid sende en e-mail til info@frost.dk eller ringe på telefonnummer +45 87 61 00 32.
   
Frost A/S er dataansvarlig.