Historien

FROST historien begyndte d. 1. juni 2002, da Hans Jørgen Frost etablerede virksomheden med en vision om at lave en ny generation af design-accessories til indretningen heriblandt arkitektoniske beslag.

’’Den nye generation’’
Målet var, og er, at give inspiration til den komplette indretningsløsning til både arkitekter, indretningsarkitekter og private, der leder efter en specifik stil. I dagens foranderlige verden frygter mange virksomheder forandring - de sidder fastlåste i deres gamle principper eller søger forvirret efter en identitet. Men her er vi; i live og i fuld vigør. Ikke bange, eller i tvivl om, hvem vi er. Stilen er gennemgående, kvaliteten helt i top og materialet stål - også næste år!

Eksterne designere
For at identificere innovative produktideer og udfordre den gængse tankegang inviterede FROST eksterne designere til. De formåede at udfordrer os og åbne op for nye områder og ideer, hvilket i tidens løb har resulteret i mange forskellige designlinjer og produkter, der appellerer til en bredere vifte af forbrugermarkedet. I dag arbejder vi med de erfarne designfirmaer Bønnelycke mdd, Tengbom, designduoen busk+hertzog samt designer og arkitekt Paul Leroy. Det handler om at skabe fremtiden.

Den komplette indretningsløsning. 
Vi begyndte med ingenting i 2002, og dækker nu en bred vifte af designs med flere forskellige overflader og former, dog stadig med designfilosofien; ’’keep it simple. Lad være med at prøve at være noget, du ikke er - det er bedre at overraske end at skuffe."

Vision. 
Visionen om at være en trendsetter troede vi var for stor en drøm at drømme. Vi forventede ikke at komme ind i indercirklen af allerede etableret virksomheder så hurtigt, eller at blive nævnt og fremvist i samme designcentre som de allerbedste design- og hardware virksomheder. Men nu vover vi at drømme stort og have sådan en vision. Vi arbejder utrætteligt hver eneste dag for at kunne tilbyde de bedste designs og produkter, der vil komplimentere livsstil og fremme ’’feel good’’ faktoren i livet.

Vi vil gerne gøre FROST til det fortrukne brand og produktlinje for boligområder, kontorer, hoteller samt andre offentlige og private bygningsprojekter. Vi ønsker at være det mest innovative og trendsættende designhus, baseret på den skandinaviske designfilosofi. Et sted hvor de bedste designere i verden har et ønske om at arbejde.

Brand Values
Vi sigter efter at have kvalitet designs, at være innovative, troværdige og at være det brand, der aldrig lover for meget, men giver mere end forventet.

Det tager 10 år at skabe succes natten over. 
Der er flere forskellige grunde til, at vi har formået at skabe og bibeholde vækst i virksomheden. For det første har vi vores egne designs, produkter, identitet og image. Vores brand er bygget op og baseret på respekt, fordi vi alle her hos Frost og vores verdensomspændende partnere, arbejder for vores værdsatte kunder.

Vores kunder kommer fra hele verden for at besøge os og for at vise deres tillid til vores indsats. Vi vil fortsat gøre vores bedste for at opfylde den efterspørgsel, der kommer fra vores klienter, samt fra markedets efterspørgsel og behov.

 

 

"The story is being told... 
and you are a part of it."